onsdag 3 april 2013

Ett Vansbro i Mora

Den där cykelturen runt den där sjön står närmast på tur i klassikern och kommande helg kanske det kan bli landsvägspremiär - vädret får bestämma. Efter det kommer Vansbrosimningen (passerade just idag sanslösa 10000 anmälda totalt för alla loppen) som är det lopp som jag ser mest fram emot under året. Enda (?) problemet med simträningen är ju att få tillfälle att träna - öppettiderna är begränsade och familjens minutschema för veckans alla dagar sätter ju också sina begränsningar. Tjänsteresor brukar dock öppna en del möjligheter; Jag åkte upp till Idre i eftermiddags för en heldag på kontoret i morgon. Tanken var ju att slinka in till Älvdalens simhall på vägen upp, men den var tydligen knökafull med simmarungdomar på träningsläger, och i Falubassängen var det "hopptornsöppet" vilket tyvärr också betyder "crawlbanestängt". I desperation ringde jag då Mora simhall: "Vanligtvis har vi två (!) crawlbanor, men nu under påsklovet bara en" blev jag informerad om. Prisvärda femtio kronor betalade jag och hade turen att faktiskt ha egen bana under hela passet. För första gången blev det faktiskt inte "bara simma" utan jag hade faktiskt snickrat ihop ett helt eget pass med lite gott o blandat. Riktigt bra känsla under hela passet. Under det senaste halvåret har jag tagit ett litet tekniksprång känns det som; Hundringar med starttid (vila + simtid) på två minuter var svåra att klara av innan jul, idag gjorde jag tolv på raken (simtid 1:35-40) utan problem. Tretusen meter blev passet, lika sträcka som väntar den sjunde juli alltså. Tack Mora för dagens höjdpunkt!

Ledigt på bana tre i fina Mora simhall.


Dagens pass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar