fredag 13 april 2012

Ski ergo-premiär + intergalaktisk cykel


Det blev en fin after work på Friskis - Det var dags att testa den där nya stakmaskinen "Ski ergo". Redan under uppvärmningen märkte jag att det här kan ju bli hur jobbigt som helst, och bestämde mig för att tusingar i intervallform nog var det lämpligaste - det blev fyra stycken till slut. Riktigt bra träning för rygg-mage-axlar-armar-ben, helkroppsnyttigt helt enkelt: 5x1000 m + lite fria vikter i gymmet kan nog bli en fin variant på lunchpass framöver. Jag gick sedan och kammade mig för att vara presentabel för fredagens sista spinpass - ett medelpass med go och fin stämning, som vanligt med andra ord. Dock vågade ingen testa den nya spincykeln Keiser som är hemlånad på prov. Jag provtrampade efter passet och det blev bra vibbar med en gång. Den kändes väldigt gediget byggd med svänghjulet bakom dig, inget rassel, mycket tyst, en väldigt mjuk gång och en bra spak för motståndsreglering. Grädde på moset var nog ändå kommandobryggan: kadens, effekt (watt), tid, puls mm. Lite rymdskeppskänsla infann sig faktiskt. Helt sannolikt bättre flygförmåga än Kim Jung Uns lilla raket i alla fall. Kostar? Troligen! Lite dåliga mobilbilder nedan.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar