tisdag 17 maj 2011

Ramsellskogen

Stånghammarpaus i Korså
Ramsellskogen en vecka efter brand
OK, jag har väl varit både bloggtrött och bihålesjuk men gör väl ett försök till comeback; Jag kände ett stort sug efter rörelseglädje o fina grusvägar igår och tänkte testa crossen med Hinsen runt, plus ett stopp i Natura 2000-området Ramsellskogen. Jag svängde av från asfalten i Karlsbyheden - fin grusväg hela vägen bort till Korså bruk, där man med s.k. Lancashiresmide framställde smidbart järn med tackjärn från Ågs bruk. Därefter norrut riktning mot just Ågs bruk på lite sämre vägar med mycket stor sten. Vände i Ramsellskogen där jag var med och brände lite skog med jobbet i förra veckan. Resultatet såg riktigt bra ut så här en vecka efter branden. Trodde väl sedan att jag hade en lätt resa ner mot Hillersboda, men icke: nytt lager med opackat väggrus+regn = lervälling. Rejält trött och lite frusen, men ett gött bad blev det på Järlinden efteråt.

Grå gegga på istervita ben...
 Bjuder väl på en liten film från förra veckan också:



1 kommentar:

  1. istervita är inte helt sanningsenligt, mer åt det lättmjölksblå hållet enligt vad jag kan se. håll dig frisk!/stef

    SvaraRadera